zondag 1 juli 2012

Bananen broodje




























Benodigdheden:
140 g boter op kamertemperatuur
140 g kristalsuiker
2 grote eieren losgeklopt
140 g zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
2 rijpe bananen geprakt
50 g poedersuiker

Verwarm de oven voor op 180 graden. Smeer een cakeblik in met boter en bekleed het met bakpapier.

Roer de boter en de suiker in de mixer tot een glad geheel. Voeg beetje bij beetje het zelfrijzend bakmeel toe. Voeg voorzichtig de eieren toe, het bakpoeder en de bananen. Dan kan het mengsel in het cakeblik en zet het ongeveer 40 minuten in de oven. Of bak tot een sateprikker er schoon uit komt.

Mix de poedersuiker met 2-3 theelepels water en giet het over de cake. Ik heb hiervoor echter een tubetje van Dr Oetker gebruikt. Werkt ook.

Ik keek naar dit recept en dacht; die ingrediënten heb ik allemaal gewoon op voorraad. Dan is het eigenlijk een soort van gratis cake dus?! Is het niet gewoon heerlijk als dat gebeurt?

Het is wel een beetje een klein, dikkerdje geworden (en dat wordt ik hoogst waarschijnlijk ook als ik zo doorga met dit blog. Het lijkt wel een losbandige parade van suikerverleidingen, een soort van suikerorgie. En ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n losbandig typje hoor... Nou ja, behalve dan toen die ene keer dat ik... Oh dear, ik dwaal weer af) maar hij smaakte er niet minder lekker om. Banana heaven, mag ik wel zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten