dinsdag 19 juni 2012

Pollo in padella

Ik werd vanochtend wakker met het liedje: I'm a loser baby (So why don't you kill me) Ken je 'em? Awkward... Belooft volgens mij ook niet veel goeds voor vandaag. You know what I'm saying?

Oggi, wij maken een pollo in padella, oftewel kip in tomatensaus. Erg lekker hoor.





























Si. Het is de bedoeling dat er vanavond weer gezwommen wordt en dus dacht ik dat een stukje kip
wel licht verteerbaar zou zijn. Ja, ik zwem sinds kort. Nou ja, ik aqua zumba (...) Ik geef toe, het oogt waarschijnlijk een tikkie hysterisch; blondie (lees: bouwvakker in bikini! Tenminste zo voel ik me dan hè) die in het water salsa- achtig bewegingen maakt maar ik ben van de straat...

Benodigdheden voor 4 personen:

- 1 kip van ongeveer 1,2 kg
- zout
- peper
- 1/2 bosje oregano
- 2 teentjes knoflook
- 50 g pancetta
- 600 g tomaten
- olijfolie
- 1/8 l droge witte wijn
- 8 middelgrote vastkokende aardappelen
- 4 takjes rozemarijn

Was de kip, dep ze droog en verdeel in 8 stukken. Wrijf de stukken in met zout en peper.

Was de oregano en hak de blaadjes zeer fijn. Pel de knoflook en hak hem ook fijn. Snijd de pancetta in reepjes. Dompel de tomaten in kokend water en ontvel ze. Haal de pitjes eruit en snijd ze in kleine blokjes.

Verhit de olie en braad de pancetta kort aan. Haal het uit de pan en braad vervolgens de kipstukken rondom aan. Haal de kip uit de pan en bak kort de oregano samen met de knoflook. Voeg de tomaten en de pancetta toe en bluf af met de witte wijn. Breng op smaak met zout en peper.

Leg de stukken kip terug in de pan en laat het geheel 45 minuten smoren op laaf vuur. Even prikken met een mes in het dikste stuk van de kip. Als er helder vocht uit komt dan is het klaar.

Kook de aardappelen in de schil, bij voorkeur de voorgaande dag, en laat ze goed afkoelen. Snij de aardappelen in mooie partjes en snij de takjes rozemarijn doormidden. Bak de aardappelen met de rozemarijn in wat olie in 10 -15 minuten totdat de aardappelen mooi gebruind zijn. Strooi er tot slot wat zout overheen. I gotta dash!

Buon apetito!
And everybody sing:
Soooooooooooooy un perdedor, I'm a loser baby....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten