maandag 18 juni 2012

De makkelijke tut

Wat heb ik allemaal gedaan vandaag? Ik had eigenlijk allerlei zinnige administratieve activiteiten moeten ontplooien maar ik zat gevangen tussen het WhatsApp'en met Jan en Alleman o.a. een zekere vriendin (je weet wel, die met een huis in Normandië waar ik niet jaloers op ben) en het ordenen van de voetbalplaatjes van de kleine chef...

Hello procrastinatie!! (mooi woord)

Anyways, door al dat gelanterfant eten we vanavond lekker makkelijk. Nasi!


























Benodigdheden voor 4 personen:

- 300 g pandan rijst
- 450 g kipfilet in blokjes
-  scheutje wokolie
- 1 ui
- 1 knoflookteen geperst
- 1 prei in ringen gesneden
- 1 rode peper in smalle ringen gesneden
- 2 theelepels ketoembar
- 1 theelepel komijn
- 1 prei in ringen
 - 150 g witte kool
- 125 g taugé
- 4 eetlepels ketjap manis

Rijst koken volgens de gebruiksaanwijzing. In de wok olie verhitten en kipblokjes in 2 minuten rondom bruin bakken. Ui, rode peper en knoflook toevoegen en 2 minuten meebakken. Komijn en koriander erover strooien. Prei en kool door kip scheppen en in 5 minuten beetgaar laten worden. Rijst en taugé erdoor scheppen en gerecht op hoog vuur 3 minuten bakken. Nasi op smaak brengen met ketjap. Lekker wat kroepoek, verse koriander en satésaus erbij. En klaar!
Als je nu 'geen tijd' hebt zoals ik vandaag (...) en je gaat helemaal voor makkelijk dan doe je het volgende:
- 300 g pandan rijst
- 500 g nasi/bami groentepakket
- 450 g kipfilet in blokjes
- scheutje wokolie
- 50 ml water
- Boemboe voor bahmi goreng


Rijst koken volgens de gebruiksaanwijzing. In de wok olie verhitten en kipblokjes in 2 minuten rondom bruinbakken. Het groentepakket eraan toevoegen en nog een minuut of 5 meebakken. Boemboe met 50 ml water erbij en nog even goed door elkaar roeren. De rode peper wassen en in dunne ringetjes snijden (niet daarna in je ogen wrijven zoals ik!!) De rijst er door scheppen en nog
even 3 minuten bakken op hoog vuur. Dat was ' em al!

Oh ja, even iets heel belangrijks nog: Mocht iemand van de AH voetbalplaatjes de nummers 1,12,48,106,121,123,131,160,188,194,216 en E nog hebben dan hou ik mij van harte aanbevolen. (ik heb gewoonweg geen leven sinds dat verzamelboek in huis is...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten